bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi.

Stiri :

 

    Europa la Liceu : este un concurs de creatie artistica in care un grup de 3 liceeni realizeaza un videoclip pe o anumita tema.
   Anul acesta tema filmului este "Romania filmat in Europa" .
   In concurs au intrat 730 de proiecte, din care peste 600 au intrat in etapa de jurizare.
   Grupul nostru format din Iancu Octavian, Paul Sbarcea si Trif Adrian a participat cu un filmul "More than history", in care este prezentata "Sageata Verde" asa cum este ea in prezent. ...  mai multe informatii

 

Firefox 2

 

 

 

  Istoria "Sagetii Verzi " :

 

  • - 18 August 1896 a fost organizata sedinta de constituire a Societatii pe Actiuni Transporturi Feroviare Arad-Podgoria (SATFAP). Locs Rezso, Sarmezey Akos si Peterffy Antal au adunat capitalul social al SATFAP, gasind sprijin financiar la proprietarii viilor.
  • - 25 Septembrie 1905, Ministerul Comertului din Ungaria acorda unui grup deoameni de afaceri din Arad si Budapesta concesiunea numarul 63611/ 24.IX.1905 si dreptul de a infiinta o societate care sa construiasca si sa exploateze timp de 90 de ani o cale ferata cu ecartament metric de interes local intre Arad si Podgoriile Aradului.
  • - 4 Octombrie 1905, ia fiinta la Arad, "Societatea pe actiuni a caii ferate motrice de interes local Arad-Podgoria", principalii actionari fiind Antoniu Petreffi din Arad si Dr. A. Steiner din Budapesta. Presedinte al SATFAP este ales Locs Rezso.
  • - 10 Noiembrie 1906 a avut loc primul drum de proba iar garnitura pe ecartament metric care functiona pe baza de benzina a fost pusa in circuit.
  • - 11 Noiembrie 1906, are loc deschiderea oficiala a Cailor Ferate "Arad-Podgoria" si inspectia tehnica a liniilor efectuata de o comisie venita de la Budapesta.
  • - 30 Noiembrie 1906, au fost date in exploatare urmatoarele tronsoane:
  • - 11 Decembrie 1905, incep lucrarile la Calea Ferata Arad-Podgoria, ele fiind realizate de care firma Henning&Hartwick din Berlin.
  •  

        1. De la capatul Caii Radnei (Arad) pana in orasul Pancota, in lungime de 44,502 km, trecand prin comunele: Suburbia Micalaca, Glogovat, Mandruloc, Cicir, Sambateni, Ghioroc, Cuvin, Covasant, siria, Galsa, Masca, Pancota.

        2. Din comuna Ghioroc pana la Radna, in lungime de 13, 816 km , trecand prin Ghioroc, Minis, Paulis, Radna.

     

  • - Tractiunea se facea cu automotoare benzo-electrice ce tractau vagoane remorci usoare fabricate la uzinele Johann Weitzer din Arad.
  • - in 1907 au fost aduse 2 locomotive cu aburi, nr. 1 si 2, fabricate la Budapesta cu nr. 1942/1907 si 1943/1907 folosite pentru remorcarea trenurilor de marfa.
  • - Iulie 1907 Rudolf Zerkovitz a fost numit director general al SATFAP. Lui i-a venit ideea electrificarii liniei.
  • - in 1910 se hotaraste electrificarea liniei datorita randamentului slab al sistemului benzo-electric.
  • - 16 ianuarie 1911, se acorda dreptul de electrificare al Caii Ferate "Arad-Podgoria".
  • - Lucrarile de electrificare incep in primavara anului 1911.
  • - in 1911 pentru remorcarea trenurilor de lucru si a trenurilor cu balast sunt achizitionate doua locomotive cu abur nr. 31 si 32 fabricate la Budapesta cu nr. 2841/1911 si 2842/1911.
  • - 4 aprilie 1913, se face inspectia tehnica a lucrarilor de electrificare de catre Comisia Superioara a Ministerului Comertului din Budapesta.
  • - 10 Aprilie 1913, se inaugureza Calea Ferata Electrificata "Arad-Podgoria", avand urmatoarele segmente:
  •  

        1. Arad-Ghioroc 22,3 km

        2. Ghioroc-Pancota 22,2 km.

        3. Ghioroc- Radna 13,9 km.

     

  • - C.F. "Arad-Podgoria" devine prima cale ferata electrificata din estul Europei si a 8 a din lume.
  • - Exploatarea s-a realizat cu automotoare Ganz Es. Danubius iar vagoanele fabricate la uzinele Johann Weitzer din Arad.Viteza maxima era de 40 km/h.
  • - Cele 11 vagoane benzo-electrice au fost transformate in remorci pentru trenurile de calatori, fiind dotate cu un compartiment pentru transportul bagajelor.
  • - Locomotivele cu abur nr. 1 si 2 au fost transformate pentru ecartament de 750mm si vandute primind numerele 763.201 si 763.202.
  • - in 1920 locomotivele cu abur nr. 31 si 32 au fost vandute la MAV.
  • - Dupa Unirea din 1918, "Societatea Anonima a Cailor Ferate Electrice Arad-Podgoria" a trecut sub controlul statului roman prin Directia Cailor Ferate Particulare din Ministerul Lucrarilor Publice si Comunicatiilor care acorda o noua concesiune nr. 15182 din 16 martie 1935.

 

 

 

 

 

 

  • - 11 Iunie 1948, Calea Ferata Electrica "Arad-Podgoria" trece in patrimoniul Regionalei C.F.R. Timisoara, prin nationalizare.

 

 

 

 

 

 

  • - 1 octombrie 1948 s-a intocmit un tarif special pentru transportul de calatori, bagaje, mesagerie, coletarie si vagoane complete, nemodificat pe toata durata exploatarii CFR.
  • - in 1964, din motive de urbanizare si sistematizare, portiunea de linie ce traversa orasul Arad a fost suprimata, calea ferata fiind limitata la terminalul din cartierul Micalaca, iar mai tarziu langa Combinatul Chimic.
  • - in 1977 linia a fost adusa de la terminal pana in incinta atelierelor si a depoului din Arad, care ramasesera fara legatura cu exploatarea.
  • - in noaptea premergatoare unei vizite a lui Nicolae Ceausescu la Arad originala statie cocheta de la Podgoria (acolo unde este acum magazinul de mobila Euro Stil) a fost aruncata in aer si maturata rapid de pe fata pamantului.
  • - 1 Ianuarie 1983, Calea Ferata " Arad-Podgoria" trece sub patrimoniul "IJTL Arad", pe relatia Arad-Ghioroc introducandu-se tramvaie urbane.
  • - O perioada scurta "sageata" a functionat intre Radna si Pancota si servea la transportul la Ghioroc a satenilor din podgorie, care veneau la oras cu tramvaiul.
  • - La mijlocul anilor 1980 Compania de Transport Public a pregatit un plan de modernizare a Sagetii Verzi, dar costul lucrarilor era atat de ridicat incat necesita aprobarea Bucurestiului - aprobare pe care nu a primit-o niciodata.
  • - 1 Octombrie 1991, au circulat ultimele trenuri pe relatiile Ghioroc-Radna si Ghioroc-Pancota. Transportul este , de atunci, asigurat de autobuzele C.T.P.Arad. Sageata verde a fost garata in depoul de la Ghioroc.
  • - Conform unui raport al directorului tehnic al CTP, Petre Cuvineanu, in momentul casarii sale, Sageata Verde avea 11 vagoane-motor, 12 vagoane pentru transport de persoane, 9 vagoane de marfa.
  • - 1991- prezent se fac o multime de proiecte de recontructie a linie, toate ramanand din pacate doar la faza incipienta.
  • - in 1992 a fost trimisa la uzina Astra pentru reconstructie primul automotor electric care a circulat pe linia electrificata
  • - in 1995, dupa 3 ani, a fost scos de la Astra vagoane automotorul si remorca restaurata, care aveau culorile originale si au fost restaurate folosind planurile originale de la Muzeului Transporturilor de la Budapesta..

 

 

 

 

^ sus ^    

Powered by WebRing.

 

Poza lunii

Amintiri ... !

Istoria CTP Arad :

 

-1869 - Marcheaza inceputul activitatii de transport public din Arad cand s-au pus in circulatie, pe trei linii, primele tramvaie trase de cai. 19 tramvaie de acest fel vor circula pana in anul 1916 ...

 

TyCO

Istoria Metroului Bucurestean :

 

- Despre metroul bucurestean se poate spune ca are doua istorii. Prima s-ar înscrie în literatura de anticipatie, situând realizarea lui undeva la granita dintre stiintific si fantastic, dintre aspiratie ca vis si realitate ca un lucru palpabil. .

   Cealalta, este istoria adevarata si ambele trebuie cunoscute ...

 

Intercity

Actiuni :

 

   Salutari domnule Sintea si ne bucuram ca sunteti printre noi!

   Eu am deschis acest forum pentru ca m-am saturat sa tot aud "Ce rau imi pare ca nu mai exista sageata!" de la persoane insa care nu fac nimic pentru a o restaura! ...

 

TyCO