BluePink BluePink
XHost
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.

Stiri :

 

    Europa la Liceu : este un concurs de creatie artistica in care un grup de 3 liceeni realizeaza un videoclip pe o anumita tema.
   Anul acesta tema filmului este "Romania filmat in Europa" .
   In concurs au intrat 730 de proiecte, din care peste 600 au intrat in etapa de jurizare.
   Grupul nostru format din Iancu Octavian, Paul Sbarcea si Trif Adrian a participat cu un filmul "More than history", in care este prezentata "Sageata Verde" asa cum este ea in prezent. ...  mai multe informatii

 

Firefox 2

 

 

 

  Istoria "Sagetii Verzi " :

 

  • - 18 August 1896 a fost organizata sedinta de constituire a Societatii pe Actiuni Transporturi Feroviare Arad-Podgoria (SATFAP). Locs Rezso, Sarmezey Akos si Peterffy Antal au adunat capitalul social al SATFAP, gasind sprijin financiar la proprietarii viilor.
  • - 25 Septembrie 1905, Ministerul Comertului din Ungaria acorda unui grup deoameni de afaceri din Arad si Budapesta concesiunea numarul 63611/ 24.IX.1905 si dreptul de a infiinta o societate care sa construiasca si sa exploateze timp de 90 de ani o cale ferata cu ecartament metric de interes local intre Arad si Podgoriile Aradului.
  • - 4 Octombrie 1905, ia fiinta la Arad, "Societatea pe actiuni a caii ferate motrice de interes local Arad-Podgoria", principalii actionari fiind Antoniu Petreffi din Arad si Dr. A. Steiner din Budapesta. Presedinte al SATFAP este ales Locs Rezso.
  • - 10 Noiembrie 1906 a avut loc primul drum de proba iar garnitura pe ecartament metric care functiona pe baza de benzina a fost pusa in circuit.
  • - 11 Noiembrie 1906, are loc deschiderea oficiala a Cailor Ferate "Arad-Podgoria" si inspectia tehnica a liniilor efectuata de o comisie venita de la Budapesta.
  • - 30 Noiembrie 1906, au fost date in exploatare urmatoarele tronsoane:
  • - 11 Decembrie 1905, incep lucrarile la Calea Ferata Arad-Podgoria, ele fiind realizate de care firma Henning&Hartwick din Berlin.
  •  

        1. De la capatul Caii Radnei (Arad) pana in orasul Pancota, in lungime de 44,502 km, trecand prin comunele: Suburbia Micalaca, Glogovat, Mandruloc, Cicir, Sambateni, Ghioroc, Cuvin, Covasant, siria, Galsa, Masca, Pancota.

        2. Din comuna Ghioroc pana la Radna, in lungime de 13, 816 km , trecand prin Ghioroc, Minis, Paulis, Radna.

     

  • - Tractiunea se facea cu automotoare benzo-electrice ce tractau vagoane remorci usoare fabricate la uzinele Johann Weitzer din Arad.
  • - in 1907 au fost aduse 2 locomotive cu aburi, nr. 1 si 2, fabricate la Budapesta cu nr. 1942/1907 si 1943/1907 folosite pentru remorcarea trenurilor de marfa.
  • - Iulie 1907 Rudolf Zerkovitz a fost numit director general al SATFAP. Lui i-a venit ideea electrificarii liniei.
  • - in 1910 se hotaraste electrificarea liniei datorita randamentului slab al sistemului benzo-electric.
  • - 16 ianuarie 1911, se acorda dreptul de electrificare al Caii Ferate "Arad-Podgoria".
  • - Lucrarile de electrificare incep in primavara anului 1911.
  • - in 1911 pentru remorcarea trenurilor de lucru si a trenurilor cu balast sunt achizitionate doua locomotive cu abur nr. 31 si 32 fabricate la Budapesta cu nr. 2841/1911 si 2842/1911.
  • - 4 aprilie 1913, se face inspectia tehnica a lucrarilor de electrificare de catre Comisia Superioara a Ministerului Comertului din Budapesta.
  • - 10 Aprilie 1913, se inaugureza Calea Ferata Electrificata "Arad-Podgoria", avand urmatoarele segmente:
  •  

        1. Arad-Ghioroc 22,3 km

        2. Ghioroc-Pancota 22,2 km.

        3. Ghioroc- Radna 13,9 km.

     

  • - C.F. "Arad-Podgoria" devine prima cale ferata electrificata din estul Europei si a 8 a din lume.
  • - Exploatarea s-a realizat cu automotoare Ganz Es. Danubius iar vagoanele fabricate la uzinele Johann Weitzer din Arad.Viteza maxima era de 40 km/h.
  • - Cele 11 vagoane benzo-electrice au fost transformate in remorci pentru trenurile de calatori, fiind dotate cu un compartiment pentru transportul bagajelor.
  • - Locomotivele cu abur nr. 1 si 2 au fost transformate pentru ecartament de 750mm si vandute primind numerele 763.201 si 763.202.
  • - in 1920 locomotivele cu abur nr. 31 si 32 au fost vandute la MAV.
  • - Dupa Unirea din 1918, "Societatea Anonima a Cailor Ferate Electrice Arad-Podgoria" a trecut sub controlul statului roman prin Directia Cailor Ferate Particulare din Ministerul Lucrarilor Publice si Comunicatiilor care acorda o noua concesiune nr. 15182 din 16 martie 1935.

 

 

 

 

 

 

  • - 11 Iunie 1948, Calea Ferata Electrica "Arad-Podgoria" trece in patrimoniul Regionalei C.F.R. Timisoara, prin nationalizare.

 

 

 

 

 

 

  • - 1 octombrie 1948 s-a intocmit un tarif special pentru transportul de calatori, bagaje, mesagerie, coletarie si vagoane complete, nemodificat pe toata durata exploatarii CFR.
  • - in 1964, din motive de urbanizare si sistematizare, portiunea de linie ce traversa orasul Arad a fost suprimata, calea ferata fiind limitata la terminalul din cartierul Micalaca, iar mai tarziu langa Combinatul Chimic.
  • - in 1977 linia a fost adusa de la terminal pana in incinta atelierelor si a depoului din Arad, care ramasesera fara legatura cu exploatarea.
  • - in noaptea premergatoare unei vizite a lui Nicolae Ceausescu la Arad originala statie cocheta de la Podgoria (acolo unde este acum magazinul de mobila Euro Stil) a fost aruncata in aer si maturata rapid de pe fata pamantului.
  • - 1 Ianuarie 1983, Calea Ferata " Arad-Podgoria" trece sub patrimoniul "IJTL Arad", pe relatia Arad-Ghioroc introducandu-se tramvaie urbane.
  • - O perioada scurta "sageata" a functionat intre Radna si Pancota si servea la transportul la Ghioroc a satenilor din podgorie, care veneau la oras cu tramvaiul.
  • - La mijlocul anilor 1980 Compania de Transport Public a pregatit un plan de modernizare a Sagetii Verzi, dar costul lucrarilor era atat de ridicat incat necesita aprobarea Bucurestiului - aprobare pe care nu a primit-o niciodata.
  • - 1 Octombrie 1991, au circulat ultimele trenuri pe relatiile Ghioroc-Radna si Ghioroc-Pancota. Transportul este , de atunci, asigurat de autobuzele C.T.P.Arad. Sageata verde a fost garata in depoul de la Ghioroc.
  • - Conform unui raport al directorului tehnic al CTP, Petre Cuvineanu, in momentul casarii sale, Sageata Verde avea 11 vagoane-motor, 12 vagoane pentru transport de persoane, 9 vagoane de marfa.
  • - 1991- prezent se fac o multime de proiecte de recontructie a linie, toate ramanand din pacate doar la faza incipienta.
  • - in 1992 a fost trimisa la uzina Astra pentru reconstructie primul automotor electric care a circulat pe linia electrificata
  • - in 1995, dupa 3 ani, a fost scos de la Astra vagoane automotorul si remorca restaurata, care aveau culorile originale si au fost restaurate folosind planurile originale de la Muzeului Transporturilor de la Budapesta..

 

 

 

 

^ sus ^    

Powered by WebRing.

 

Poza lunii

Amintiri ... !

Istoria CTP Arad :

 

-1869 - Marcheaza inceputul activitatii de transport public din Arad cand s-au pus in circulatie, pe trei linii, primele tramvaie trase de cai. 19 tramvaie de acest fel vor circula pana in anul 1916 ...

 

TyCO

Istoria Metroului Bucurestean :

 

- Despre metroul bucurestean se poate spune ca are doua istorii. Prima s-ar înscrie în literatura de anticipatie, situând realizarea lui undeva la granita dintre stiintific si fantastic, dintre aspiratie ca vis si realitate ca un lucru palpabil. .

   Cealalta, este istoria adevarata si ambele trebuie cunoscute ...

 

Intercity

Actiuni :

 

   Salutari domnule Sintea si ne bucuram ca sunteti printre noi!

   Eu am deschis acest forum pentru ca m-am saturat sa tot aud "Ce rau imi pare ca nu mai exista sageata!" de la persoane insa care nu fac nimic pentru a o restaura! ...

 

TyCO